Frakt og retur

Levering og henting 

Hvor lang leveringstid har dere på kjøp i nettbutikken?
Vi har som mål at du skal få varene levert i løpet av 2–5 virkedager. Leveringstiden kan likevel variere, avhengig av mengden bestillinger som skal behandles, og omstendigheter som BarnOmbord ikke har kontroll over, for eksempel forsinkelser hos transportøren (Bring).

Ved fraktmetode "ekspress" leveres pakken på døren din mellom kl 16-21, 1-3 virkedager etter bestilling er gjort ettersom hvor i landet du bor. Denne fraktmetoden er tilgjengelig for adresser med postnummer 0000-4399 og sentralt i de store byene.

Hvordan sender dere min bestilling?
Ordrene sendes med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke eller brevpost avhengig av størrelsen på pakken.
Dersom pakken ikke kommer frem, anbefaler vi deg å kontakte vår kundeservice på e-post info@barnombord.no. Vær oppmerksom på at vi kun kan reklamere en forsendelse etter 10 virkedager fra pakken ble sendt fra vårt lager.

Kan jeg spore forsendelsen min?
Om ordren er for stor til vanlig postkasse vil den bli sendt som pakke. Sendes din ordre som pakke vil du motta en e-post med kolli- og sporingsnummer. Som du da kan spore via posten.no

Kan en annen person hente pakken min?
Ja. Den som skal hente pakken må kunne vise frem både din og sin egen legitimasjon.

Hvor og hvordan henter jeg ut ordren min?
Når pakken din forlater lageret vårt, får du en leveringsbekreftelse via e-post. Her finner du informasjon om hvorvidt varene er sendt som brev eller pakke. Sendes bestillingen som pakke får du oppgitt et kollinummer som du kan bruke til å spore pakken på www.posten.no. Når pakken er skannet inn på ditt valgte utleveringssted, mottar du en SMS/e-post eller du kan hente pakken med kollinummer og legitimasjon. Brev leveres rett hjem til din postkasse eller til ditt nærmeste postkontor.

Jeg har glemt å hente pakken min. Hva gjør jeg?
Pakker som ikke sendes direkte til postkassen din blir liggende på ditt nærmeste utleveringssted i 14 dager før den sendes tilbake til oss. Din angrerett faller da bort og uavhentede pakker belastes med 59 kr.

Hva gjør jeg om jeg mangler varer i min forsendelse eller forsendelsen er skadet?
Mottar du en forsendelse som ikke er komplett eller du har mottatt feil vare, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice på e-post info@barnombord.no så raskt du opptager feilen i din forsendelse. Av miljøhensyn sender vi ikke pakkseddel i papirform, den mottar du på samme e-post som du oppga da du bestilte.

Mottar du en forsendelse som er skadet må skaden dokumenteres med bilder av emballasje og ødelagte varer. Ta direkte kontakt med vår kundeservice på e-post info@barnombord.no slik at vi kan håndtere saken din. Er emballasjen skadet slik at varen har blitt ødelagt av dette, meld fra til utleveringsstedet så raskt som mulig. Vi anbefaler at du alltid sjekker utvendig emballasje samtidig som du henter ut din forsendelse.

Hva gjør jeg om jeg ikke har mottatt ordrebekreftelse på e-post?
Når du legger inn en bestilling fra nettbutikken eller booking vil du motta en ordrebekreftelse på e-postadressen du oppga ved bestilling. Har du ikke mottatt e-post fra oss anbefaler vi å sjekke din innboks for søppelpost og se over dine innstillinger for uønsket e-post. Har du konto har du full digital oversikt over alle dine bestillinger og bookinger. Du kan også ta kontakt med kundeservice på e-post info@barnombord.no  om du ikke mottar en ordrebekreftelse.

Hvor er pakkseddelen min?
Av hensyn til miljøet har vi valgt ikke å sende med noen informasjon i papirformat i våre forsendelser. All påkrevd informasjon vedrørende ordren din sendes i stedet til deg via e-post. Velger du å opprette en konto har du digital oversikt over alle dine kjøp og bookinger hos BarnOmbord.


Sending til Åland, Svalbard, Færøyene og Grønland 

Pris
Pris for postsending inntil 10 kg koster kr 400,-.  Ta kontakt med oss om du ønsker varene sendt til Åland, Svalbard, Færøyene eller Grønland slik at fraktprisen blir korrekt.

Refusjon av MVA
Vi refundere MVA til samme konto som bestillingen er gjort fra. Du må da sendes signert/stemplet tollfaktura som følger med din pakke tilbake til oss per post eller e-post. Det tar 7-14 virkedager før pengene er tilbake på konto fra vi har mottatt signerte tollfaktura.


Retur og Angrerett av leieprodukt. 

Er det angrerett på leie produkter? 
Leie av produkter til flyreisen er en tjeneste i forbindelse med persontransport og derfor fritatt fra loven om angrerett. Produktene er reservert og holdt av til leietaker og er ikke tilgjengelig for andre i denne perioden, leiebeløpet vil derfor ikke bli refundert ved avbestilling.

Hvor returnerer jeg leie produktet? 
Innlevering av varer foregår på samme sted som du hentet de ut. Du er selv ansvarlig for å levere den inn igjen til riktig flyplass.


Retur og Angrerett av salgs produkter. 

Hvor mange dager har jeg på meg før jeg må returnere ett produkt?
For salg av produkter gjelder standard salgsbetingelser utarbeidet av Forbrukerombudet. Du har 14 dagers angrerett fra dagen du mottok din ordre. Ønsker du å returnere hele eller deler av din ordre må varen være ubrukt og ha sin originale merkelapper og leveres tilbake i originalemballasjen. Sko og klær kan prøves, men ikke være synlig brukt. Badetøy kan prøves med undertøy.

Kan jeg returnere deler av min ordre?
Ja, om noe ikke skulle passe kan du velge hvilke varer du vil beholde og hvilke du vil sende tilbake.

Jeg ønsker å returnere en vare som veier under 2 kg. Hva gjør jeg?
For å utføre en retur gjør du følgende:

  1. Send en e-post info@barnombord.no og be om returkode.
    Koden starte med BARN-87xxx, de 3 siste sifrene får du av oss
  2. Gå inn på www.posten.no/retur
    Skriv inn hele din returkode BARN-87XXX i feltet og trykk på “Last ned returetikett”
  3. Skriv ut returetiketten og klistre den på pakken du ønsker å sende i retur. Legg ved en lapp med ditt ordrenummer slik at vårt lager kan identifisere din ordre korrekt.

    Pakken sendes til:
    BarnOmbord AS
    Skolegata 4A
    2150 Årnes

Pakken kan leveres på ditt nærmeste postkontor. Merk at returen leveres til Posten/Bring og ikke Post Nord/MyPack!

Hva koster det å returnere en vare under 2 kg?
Hvis du returnerer deler eller hele din ordre, koster det 49 kroner per. returforsendelse opptil 2 kg. Dette blir trukket direkte fra summen på din ordre som refunderes. Gebyret trekkes fra samme kort du betalte varen med.

Jeg ønsker å returnere en vare som veier over 2 kg. Hva gjør jeg?
Ønsker du å returnere en vare som veier over 2 kg ta kontakt med oss på info@barnombord.no

Hva koster det å returnere en over 2 kg?
Hvis du returnerer deler eller hele din ordre, koster det 79 kroner per. returforsendelse opptil 2 kg. Dette blir trukket direkte fra summen på din ordre som refunderes. Gebyret trekkes fra samme kort du betalte varen med.

Når får jeg pengene tilbake for min retur?
Tilbakebetalingen vil være gjennomført noen dager etter at varen har blitt registrert på vårt lager. Vanligvis tar dette 5-14 virkedager fra din retur er mottatt hos oss til pengene er tilbake på samme konto som du betalte fra. Har du sendt en vare i retur og ikke registrert innbetaling til din konto etter 14 dager ta kontakt med oss på info@barnombord.no